فهرست

بدهی میلیاردی بیمه‌ها؛ رنج مضاعف مراکز درمانی بابل

ساری- ایرنا- چشم بیماران هفت بیمارستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به پرداخت بدهی ۲۲۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه گر می‌باشد.

ساری- ایرنا- چشم بیماران هفت بیمارستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به پرداخت بدهی ۲۲۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه گر می‌باشد.

              

 

به گزارش آقای سیفی خبرنگار ایرنا، مازندران از معدود استان‌های کشور است که ۲ دانشگاه مستقل علوم پزشکی با نام های مازندران و بابل در آن فعال است.


مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کردند که حدود ۴۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی بابل غیربومی هستند که این آمار برای برخی از بیمارستان‌ها همانند تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا این آمار به ۶۰ درصد هم می‌رسد که بیماران مراجعه کننده به این مرکز از استان‌های مختلف مراجعه می‌کنند.


بیماران غیر بومی که بیشتر آنها از غرب مازندران می‌باشند از یک طرف و جمعیت بیش از نیم میلیون نفری شهرستان بابل سبب شد که مراکز درمانی و بیمارستان‌های بابل مملو از بیمار باشد و از طرف دیگر تمام ظرفیت تخت‌های این بیمارستانها تکمیل باشد.


مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بابل اعتبار اختصاصی به این دانشگاه را بر اساس جمعیت ۵۴۰ هزار نفری این شهرستان اعلام کردند اما حدود نیمی از تخت‌ها و بیماران مراجعه به مراکز درمانی غیر بومی هستند.

               


دانشگاه علوم پزشکی همچنین اعلام می‌کند خدمت به همه بیماران وظیفه ذاتی مجموعه ما محسوب می‌شود و خدمت رسانی به تمام مراجعه کننده ها بدون هیچ وقفه انجام خواهد شد.


آنها بر این باورند که پرداخت طلب ۲۲۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه‌گر به مراکز درمانی بابل ضمن ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران تمامی کمبودهای موجود در مراکز درمانی و طلب معوق کادر درمان پرداخت خواهد شد.

 

طلب ۲۲۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی بابل از سازمان‌های بیمه‌گر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگاران خاطر نشان کرد: این دانشگاه بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان فقط از ۲ سازمان بیمه‌گر تأمین اجتماعی و بیمه سلامت طلب دارد.


دکتر سید علی مظفرپور بیان کرد: در صورت دریافت مطالبات مالی دانشگاه از بیمه‌ها، امکان پرداخت همه مطالبات معوقه دانشگاهیان، پیمانکاران و شرکت‌ها فراهم می‌شود.
وی افزود: ازلحاظ قانونی بیمه ظرف ۱۵ روز باید ۶٠ درصد هزینه‌ها را به دانشگاه پرداخت کند و بقیه آن طی سه ماه آینده انجام شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: طلب دانشگاه از بیمه از سال گذشته است و از ۹ ماه گذشته تاکنون از تأمین اجتماعی ۱۳۶ میلیارد تومان و چهار ماه گذشته تاکنون از بیمه سلامت ۸۴ میلیارد تومان طلب داریم و هیچ دریافتی نداشته‌ایم.

                      

 

وی بیان داشت: این مساله با توجه به فروش نقدی شرکت‌های دارویی و لوازم مصرفی، تأمین این اقلام در بیمارستان‌ها، با دشواری همراه بوده است.


این مقام مسوول گفت: همکاران ما در مجموعه دانشگاه و مراکز درمانی با تمام وجود تلاش کردند تا همچنان خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان و هم استانی‌ها ارائه شود و از طرف دیگر بسترهای آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، فراهم باشد و مطالبات مالی پزشکان و کارکنان به‌تدریج پرداخت شود.


دکتر مظفرپور اظهار کرد: در صورت دریافت مطالبات مالی دانشگاه از بیمه‌ها، امکان پرداخت همه مطالبات معوقه دانشگاهیان، پیمانکاران و شرکت‌ها فراهم می‌شود.


وی اضافه کرد: به طور حتم پرداخت مطالبات سازمان‌های بیمه‌گر به خصوص سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، آن‌ها را از این وضعیت فوق بحرانی نجات می‌دهد و می‌توانیم مطالبات شرکت‌های دارویی، پزشکان، پرسنل و غیرآن را پرداخت کنیم.


دکتر مظفرپور با اشاره به اینکه ادامه وضع موجود بسیار سخت می‌باشد، بیان داشت: از مسئولان و مدیران استانی و کشوری درخواست داریم بصورت اورژانسی به این مسئله ورود پیدا کنند تا ما در ادامه مسیر شرمنده مردم عزیز نشویم و بتوانیم همانند گذشته به ارائه خدمات مناسب به آنها بپردازیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در شرایط فعلی از خیرین نوعدوست تقاضا داریم در شرایط سخت مالی، همانند دوران اپیدمی کرونا، به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیایند.

 

سرمایه گذاری ۳۷۱ میلیارد تومانی دولت برای توسعه زیرساخت دانشگاه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دولت جهادی و مردمی سیزدهم برای تکمیل ۲۹ طرح زیرساختی و درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکنون ۳۷۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.


دکتر سیدعلی مظفر پور بیان کرد: با توجه به سیاست دولت سیزدهم که تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته بود در همین راستا فرایند تکمیل طرح‌های عمرانی و زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی بابل شتاب گرفته است.


وی گفت: از مجموع ۲۹ طرح نیمه تمام شمل ۶۸ هزار و ۳۶۰ متر مربع است که از این میزان ۵۰ هزار متر مربع درمانی و بقیه آموزشی، فرهنگی و ورزشی می‌باشد.


وی افزود: تعداد ۲۲ طرح قابلیت بهره برداری در سالجاری را دارد و با پیشرفت‌های فیزیکی بالا در حال تکمیل و تجهیز نهایی می‌باشند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: تکمیل ساختمان بیمارستان فوق تخصصی اطفال شمال کشور، تکمیل ساختمان تنها مرکز تک تخصصی دولتی نازایی شمال کشور، تکمیل ساختمان مرکز دیالیز، تکمیل چند دانشکده اعم از دندانپزشکی و طب سنتی و همچنین سالن‌های ورزشی و سالن نمایشگاه از جمله بخشی از این طرح‌هایی است که در حال تکمیل می‌باشد.


دانشگاه علوم پزشکی بابل بیش از چهار هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۹ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، دانشکده توانبخشی، دانشکده بهداشت و دانشکده پرستاری و مامایی بابل و نیر یک پژوهشکده سلامت با ۳۶۸ عضو هیت علمی دارد.


هفت مرکز درمانی اعم از بیمارستان آیت اله روحانی، شهید بهشتی، یحیی نژاد، کودکان امیرکلا، ۱۷ شهریور مرزیکلا، مرکز ناباروری فاطمه الزهرا و مرکز پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل هستند که در یک سال گذشته ۷۰ هزار بیمار در این مراکز درمانی بستری شدند که حدود نیمی از این بستری شده ها خارج از شهرستان و غیربومی می باشند.